Susan Smit Marketingadvies blog

Deel 3: Autoriteit


We leggen ons vertrouwen graag in mensen met gezag, die geloofwaardig en onafhankelijk lijken. Wij vertrouwen op personen met een bepaalde kennis of kwaliteit. Daarom is het voor jou als ondernemer belangrijk je kennis en ervaring zichtbaar te maken. Je creëert vertrouwen met transparante en eerlijke informatie.

Hoe zet je het overtuigingsprincipe van autoriteit in?

Sluit je aan bij erkende keurmerken uit jouw branche. Keurmerken en certificaten van erkende instanties wekken namelijk vertrouwen. Ze nemen onzekerheden weg bij je (potentiële) klanten waardoor je ze kunt overtuigen.

Denk bijvoorbeeld als online marketingbureau om een gecertificeerde Google Partner te zijn. Voor een webshop is het Thuiswinkel Waarborg keurmerk interessant. Een ander voorbeeld is om je diploma’s, titels en certificaten op je website te tonen én zichtbaar laten zien in je onderneming. Je toont hiermee dat je expert bent in jouw vakgebied.

Diploma’s

Laat zien dat jij onafhankelijk bent en straal autoriteit uit door jouw expertise zichtbaar te maken. Mijn Nima-B diploma staat daarom duidelijk in mijn werkkamer. En, hangen jouw diploma’s al aan de muur? 

Het volgende onderwerp in de reeks van de beïnvloedingsstrategieën van Cialdini gaat over Consistentie en commitment.

Laat een reactie achter





Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.