Susan Smit Marketingadvies

50 social media content ideeën

17 oktober 2019

Infographic: 50 social media content ideeën Ben je soms inspiratieloos waardoor een post bedenken voor social media tijdrovend is? Dan heb ik goed nieuws! Ik heb een infographic met 50 ideeën voor socialmedia-berichten voor je. Deze is ontworpen door Angie…

Lees verder
Susan Smit Marketingadvies

Van kijken naar liken

30 september 2019

Aan de slag met content Content is er in alle soorten en maten. Toch is er een indeling te maken van vier soorten basiscontent. Je kunt voor één vorm kiezen, maar een mix van deze vier is effectiever. Bovendien hangt…

Lees verder
Susan Smit Marketingadvies

Video over volgers krijgen

17 september 2019

Wil jij meer volgers? In mijn blog “Meer volgers op social media” beschrijf ik 7 tips hoe je meer volgers op social media krijgt. In deze video licht ik 3 tips uit. Dit is mijn eerste video en ik wil…

Lees verder
Susan Smit Marketingadvies

Instagram: Feiten en cijfers (infographics)

20 juni 2019

Instagram: Feiten en cijfers 2019 Instagram is één van de populairste social media platforms van 2019 tot nu toe. Totaal maken 4,1 miljoen Nederlanders gebruik van dit platform, waarvan 2,1 miljoen zelfs dagelijks. Dit blijkt uit het Nationaal Social Media…

Lees verder
Meer volgers social media

Meer volgers op social media

6 juni 2019

Hoe krijg je meer volgers op social media? “Susan, hoe krijg ik meer volgers op social media? Ik post bijna elke week een bericht maar ontvang weinig reacties en al helemaal geen volgers.” Deze vraag kreeg ik van de week…

Lees verder
Susan Smit Marketingadvies

Eenheid

26 april 2019

Deel 7: Eenheid Eenheid (Unity) is het nieuwste beïnvloedingsprincipe dat Cialdini heeft toegevoegd aan zijn reeks van zes principes. En dit is ook het laatste deel van deze reeks technieken. Eenheid lijkt op het principe sympathie. Het verschil is dat…

Lees verder
Susan Smit Marketingadvies blog

Sympathie

26 april 2019

Deel 6: Sympathie. Wellicht is dit de makkelijkste beïnvloedingsstrategie van Cialdini van deze reeks om toe te passen. Want je hoeft alleen maar jezelf te zijn! We kopen sneller een product of dienst bij iemand die we aardig vinden, kennen…

Lees verder
Susan Smit Marketingadvies

Sociale bewijskracht

26 april 2019

DEEL 5: Sociale bewijskracht Cialdini gaf in zijn laatste webinar aan dat sociale bewijskracht de grootste overtuigingstechniek is om online toe te passen. Sociale bewijskracht is daarom ook de bekendste strategie. Wij zijn nou eenmaal kuddedieren. En voelen ons daardoor…

Lees verder
Susan Smit Marketingadvies blog

Consistentie en commitment

26 april 2019

DEEL 4: Consistentie en commitment. Consistentie en commitment staat voor het principe dat mensen zich graag consistent gedragen met wat ze eerder hebben gezegd of gedaan. Denk aan de uitdrukking “Als je A zegt, moet je ook B zeggen.” We…

Lees verder
Susan Smit Marketingadvies blog

Autoriteit

26 april 2019

Deel 3: Autoriteit We leggen ons vertrouwen graag in mensen met gezag, die geloofwaardig en onafhankelijk lijken. Wij vertrouwen op personen met een bepaalde kennis of kwaliteit. Daarom is het voor jou als ondernemer belangrijk je kennis en ervaring zichtbaar…

Lees verder