Susan Smit Marketingadvies blog

Deel 6: Sympathie.

Wellicht is dit de makkelijkste beïnvloedingsstrategie van Cialdini van deze reeks om toe te passen. Want je hoeft alleen maar jezelf te zijn! We kopen sneller een product of dienst bij iemand die we aardig vinden, kennen of op onszelf lijken. Maar ook mensen die ons een compliment geven hebben een streepje voor.

Sympathie opwekken doe je op de ‘over ons’ pagina op je website. Vertel jouw persoonlijke verhaal en als je medewerkers in dienst hebt, geef ze dan een gezicht. Zelf kijk ik altijd als eerst naar de ‘over mij’ of ‘over ons’ pagina. Zo kom ik er achter wie de persoon achter het logo is.

Persoonlijke website

Om je website nog persoonlijker te maken, plaats je een korte video waarin jij over jezelf en je onderneming vertelt. Je potentiële klant leert je op deze manier alvast kennen.

Verder kun je bij het maken van je content de overeenkomst zoeken tussen jouw onderneming en je doelgroep. Richt je tekst af op wat je doelgroep graag leest. Een band bouw je makkelijker op met je doelgroep als je gezamenlijke interesses en waarden hebt. Spreek daarbij de taal van je lezer om goed contact te maken.

Kortom, sympathie krijg je door gewoon jezelf te zijn en dit online zichtbaar te maken. Heb jij al een persoonlijke pagina op je website?

Lees hierna het laatste deel en de nieuwste techniek van Cialdini: Eenheid.

Laat een reactie achter





Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.