Susan Smit Marketingadvies

DEEL 5: Sociale bewijskracht

Cialdini gaf in zijn laatste webinar aan dat sociale bewijskracht de grootste overtuigingstechniek is om online toe te passen. Sociale bewijskracht is daarom ook de bekendste strategie.

Wij zijn nou eenmaal kuddedieren. En voelen ons daardoor op ons gemak als veel anderen ook iets vinden of doen. In onzekere omstandigheden neemt het effect van dit principe zelfs toe. Want wanneer je in een onzekere situatie bent, is de kans groot dat je het gedrag van anderen nadoet.

Als anderen bijvoorbeeld tevreden zijn over jouw producten of diensten, dan zal het vast wel goed zijn. Veel positieve reacties geeft potentiële klanten vertrouwen waardoor de onzekerheid wordt weggenomen.

Maar hoe zet je social proof in?

Hieronder staat een aantal methodes die je kunt toepassen op je website:

  • reviews en testimonials tonen zoals: “Een 8,9 gebaseerd op 916 recensies” of “5.552 mensen gingen u voor” en  “Al 441 keer gekocht.”
  • Vermelden van aantal waarderingen, abonnees, volgers en likes.
  • “andere die dit kochten..”

Plaats deze methode op je landingspagina voor nog meer impact!

Extra tip: Als je online adverteert, zorg dan dat je in een advertentie een testimonial “quote”. Uit onderzoek blijkt namelijk dat de advertentie dan 27% beter scoort.

Pas jij als ondernemer dit krachtige overtuigingsprincipe al toe?

Meer over de beïnvloedingsstrategieën van Cialdini lees je in het zesde deel: Sympathie 

Laat een reactie achter





Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.