7 Beïnvloedings- strategieën van Cialdini

Susan Smit Marketingadvies

7 Beïnvloedingsstrategieën van Cialdini

Geef je online marketing een boost met de zeven beïnvloedingsstrategieën van Cialdini. Overtuig je klanten met je boodschap en verhoog de conversie op je website. Lees in mijn komende reeks blogs over deze krachtige strategieën.  

Wie is Robert Cialdini?

Professor Robert Cialdini is dé expert op het gebied van marketing en psychologie. Hij kreeg vooral bekendheid door zijn boek Influence. Zijn boeken Invloed en Pre-suasion heb ik daarom uiteraard in mijn boekenkast staan (en helemaal gelezen ?). Zijn technieken zijn goed toepasbaar bij online marketing.

Wat zijn de beïnvloedingsstrategieën van Cialdini?

De zeven beïnvloedingsstrategieën van Cialdini zijn:

  1. Wederkerigheid.
  2. Schaarste.
  3. Autoriteit.
  4. Consistentie en commitment.
  5. Sociale bewijskracht.
  6. Sympathie.
  7. Eenheid.

Elk principe ligt ik kort toe in komende blog. Dit doe ik aan de hand van toepasbare (eigen) voorbeelden. Lees in mijn volgende blog over het eerste principe van Cialdini: Wederkerigheid

1 reactie

  1. Christiaan op 9 september 2019 om 09:53

    Bedankt voor de leuke en duidelijke uitleg in je blogs Susan! Hiermee kan ik aan de slag.

Laat een reactie achter





Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.